JUS MS

JUS MS

JUS MS

Jus MS mengandungi ekstrak pemakanan kesihatan dan sunnah... Antaranya delima,Madu,Kurma,Zaitun,habbatussauda,Kismis dan byk lg...

JUS MS insyaAllah dapat membantu mencegah dan membantu menyembuhkan penyakit kronik seperti* diabetis
* darah tinggi
* stroke
* kanser
* gastrik
* asthma

JUS MS juga berkesan insyaAllah mengeluarkan angin dalam badan dan membantu MENURUNKAN BERAT BADAN ANDA!!


ingin mencuba??

pm kami di https://www.facebook.com/messages/125072260866970
"SAYA NAK JUS MS"

atau
wassup/sms 0197568607 "SAYA NAK JUS MS"

Wednesday, December 3, 2014

21 Nov 2014 bersamaan 28 Muharram 1436

Setiap kali nk coret pengalaman bersalin mesti menitis air mata... sedih, happy, bangga semua ada.... Alhamdulillah pd 21 Nov 2014 aku selamat melahirkn baby ke3... baby boy lg..so jd geng abg Iman... hihi ye ye ingat girl bb bila g klinik or jumpa saper2 semua teka girl... kuasa Allah kan x saper jangka...

Pengalaman bersalin kali ni mmg lain dr Qisy n Iman... 36w dah start kuar darah tp x sakit langsung..  tp x byk.. dlm 2 waktu solat dh xder..so rilex jer la... 37w sakit sampai nk jalan pun dh x mampu tp xder tnda2 contraction lg... so pd 20 Nov lepas zohor ada kuar darah lg.. time tu dh cukup 40w... pg tu g check up dh dpt tarikh serah diri kalau x bersalin.. mmg time tu xder langsung tnda2 nk bersalin..hihihi.. leh naik motor lagi g check up sorang2...

Lepas zohor bleeding.. kali ni byk... tp xder langsung rasa sakit so biarkan jer dulu.. sms Hubby bgtau, dia suruh g klinik check tp mmg aku ni jenis mls nk g kalau x sakit so bg mcm2 alasan... bleeding sampai la maghrib... then stop.. kul 10mlm ada rasa contraction.. so start la tgk jam nk tgk brp minit sekali baby mengeras.. mula2 11mjnit, then 12 minit.. aik makin lama makin lama plak jaraknya... dh kompius.. 11.30mlm terus xder rasa sakit so bgtau Hubby baby nk main2 lg.. x mau kuar lg.. so aku pun terus melelapkan mata... kul 1 pg tersedar Iman nangis... buatkn dia susu pujuk dia tdo n tiba2 eh rasa sakit.. tp x kuat so pujuk mata pejam lg...

Kul 2.30pg tersedar lg Iman nangis... kali ni mmg dh rasa contraction yg kuat.. terus kejut Ma n Pa ckp dh sakit.. tgk jam dh 5minit sekali sakit... mmg kompom dh kali ni jd..terus kol Hubby suruh gerak balik.. dlm ht doa moga ďia sempat sampai b4 aku deliver... so dlm kul 3pg g klinik check jalan.. dh buka antara 3 4 cm..kali ni still sama..ambulan rosak lg.. so aku decide g sendiri hospital bb nk tunggu ambulan ambik masa lama... so Pa apa lg terus menggunakan skill pemanduan yg terbaik tuk aku sampai ke Hospital Segamat yg ambik masa 1 jam perjalanan... dlm kete aku dh menggeliat duk thn contraction tp still leh sembang n gelak2 lg hihi

Sampai hospital terus g tempat check jalan.. hahaha ambik ko dh fullý open kot.. tunggu masa jer.. nurse tu leh tanya akak leh tahan lg ker.. boleh jer..siap aku leh jalan lg n gelak2 dgn nurse tu... tolak masuk LR terus la bb doc ckp bila2 ms jer leh deliver... kalau x tahan dia nk sambut dkt bilik check jalan tu jer.. tp aku kata leh tahan lg so diorang terus dgn lajunya sorong aku ke LR ke3... bilik hijau... sempat lg bc

Minta nurse panggil Hubby..pergh mujur dia dh sampai... nurse pun bg arahan kalau nk teran dh boleh teran.. so try la teran tp x der apa2.. rupa2nya kepala baby x betul2 turun lg... 4 5 kali teran still xder perubahan.. aku dh nangis bb penat n sakit yg teramat sgt... hbs baju Hubby aku tarik2..cian dia... nurse suruh aku rehat dulu.. so aku pun ambik nafas n rilex jap.. bila rasa sakit aku teran but still sama..xder perubahan... aduhai kepala dh fikir bukan2... seolah2 baby langsung x bg kerjasama... nurse dh risau baby makan najis sendiri.. so aku cuba n terus mencuba namun masih sama...

To be continue

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...