JUS MS

JUS MS

JUS MS

Jus MS mengandungi ekstrak pemakanan kesihatan dan sunnah... Antaranya delima,Madu,Kurma,Zaitun,habbatussauda,Kismis dan byk lg...

JUS MS insyaAllah dapat membantu mencegah dan membantu menyembuhkan penyakit kronik seperti* diabetis
* darah tinggi
* stroke
* kanser
* gastrik
* asthma

JUS MS juga berkesan insyaAllah mengeluarkan angin dalam badan dan membantu MENURUNKAN BERAT BADAN ANDA!!


ingin mencuba??

pm kami di https://www.facebook.com/messages/125072260866970
"SAYA NAK JUS MS"

atau
wassup/sms 0197568607 "SAYA NAK JUS MS"

Tuesday, July 24, 2012

16 Julai 2012 bersamaan 25 Sya'ban 1433

assalamualaikum semua yg sudi membaca coretan dalam blog purple aku ni... hari ni aku cuma nk coretkan sedikit pengalaman melahirkan anak kedua ku....
Iman Putera Kecil Ku


Alhamdulillah pada 16hb Julai 2012 hari Isnin Jam 3.03pg aku telah selamat melahirkan seorang putera dengan berat 3.6kg di Hospital Segamat.. segalanya bermula dengan kontraksi pada pagi 15/7.. pada mulanya hanya ingat brixton hicks lagi bb dh sebulan asyik sait mcm tuh... tp pd 15/7 tuh kontraksi start 15minit sekali then menjelang petang dh jadi 5minit sekali... tp still mls nk p klinik bb x betul2 rasa sakit pun n xder tanda2... then bila dh maghrib sakit makin kuat n kerap so aku msj hubby minta dia balik... kul 9 p klinik Bantura tuk check... jalan still close tp kontraksi makin kencang.. nk jadikan cerita BP aku plak naik tinggi time tu.. so Hospital M'zam minta hantar ke Kuantan... aku xnk p Kuantan so aku request nk ke Segamat... sama mcm Qisy dulu time nk p hospital ambulance buat hal.. sama la pd mlm tuh ambulance leh rosak so terpaksa tunggu ambulance dr Perwira Jaya.. jam 11.30mlm baru gerak ke Segamat...

x sure kul berapa sampai hospital.. masuk bilik pemeriksaan dulu rupa2nya jalan dah buka... so terus kena sorong masuk labour room... aduhai ngeri bila sampai labour room dengar mcm2 bunyi ada.. aku d tolak masuk labour room 1.. duk dlm tuh diorang wat CTG dulu.. so aku pun duk lepak jer la tunggu time nk bersalin... tp x lama bb lepas jer oktor kuar perut aku dh semacam sakitnya... bila ok dtg aku ckp aku dh nk bersalin tp dia tahan x bg aku teran lg.. huhu rasa nk penyepak jer dok tuh kita dh sakit sgt dia leh suruh tahan.. mula la aku jadi mcm cacing kepanasan.. memusing kiri kanan duk tahan sakit nk meneran.. bila dia dtg sekali lg baru dia suruh aku teran tp waktu tuh aku dh x rasa sakit so fhm2 jer la apa dia wat pastuh...

pengalaman kali ni mmg memeritkan.. aku dh hilang tenaga bb almost 10 kali teran anak aku still x kuar2 lg.. rupanya aku dh kehabisan tenaga menahan sakit yang mula2 td... waktu tuh dok suruh teran aku mmg dh x mampu then tiba2 aku nampak Hubby masuk duk kat kepala aku minta aku teran anak aku kuar bb anak aku dh lemas... time tuh aku mmg dh x bermaya tp memikirkan anak yg dh lemas aku gagahkan diri.. Alhamdulillah dapat juga kuarkan dia tp dia mmg x nangis time kuar.. aku dh risau tp time tuh mata aku dh berat sgt nk terkatup.. badan sejuk n menggeletar rupa2nya aku tumpah darah... BP aku terus down 80/58 time tuh (aku ingat bb aku sempat tgk mesin BP tuh) then doktor2 dh kecoh lepas sorang sorang masuk... diorang cuba hentikan pendarahan namun x berjaya... aku dh mcm apa sakitnya.. sakitnya tuhan sahaja yg tahu.. penderitaan bersalin x tamat lg rupanya... last2 doktor yg rawat aku dh x mampu nk cr punca pendarahan so dia panggil doktor lain.. rupa2nya bahagian dalaman aku dh luka teruk... aku merayu minta bius bb dh x tahan sgt sakitnya.. Alhamdulillah doktor tuh faham.. 
Muhammad Iman Qasyrien


nurse datang cucuk tangan aku tuk masuk kan air n darah.. so tgn kiri n kanan aku mmg dh x boleh gerak.. jam 5pg baru diorang siap proses aku.. Hubby aku masuk dengan seorang nurse pangku anak aku.. Alhamdulillah anak aku selamat... sayup2 dengar Hubby azan n iqamah tuk anak aku.. waktu tu aku mmg x larat nk pegang baby so hubby letak baby kat sisi aku.. kesian dia nangis lapar tp mama dia x mmpu nk gerak bg dia susu... apa2 pun aku bersyukur walaupun penderitaan bersalin kali kedua ni teramat teruk namun aku tetap bersyukur bb dapat baby yg comel n sihat... thanks semua yg memberi semangat terutamanya Hubby My Mum n My Dad...


1 comment:

MAY said...

comelnye bb.tahniah hazrin..;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...