JUS MS

JUS MS

JUS MS

Jus MS mengandungi ekstrak pemakanan kesihatan dan sunnah... Antaranya delima,Madu,Kurma,Zaitun,habbatussauda,Kismis dan byk lg...

JUS MS insyaAllah dapat membantu mencegah dan membantu menyembuhkan penyakit kronik seperti* diabetis
* darah tinggi
* stroke
* kanser
* gastrik
* asthma

JUS MS juga berkesan insyaAllah mengeluarkan angin dalam badan dan membantu MENURUNKAN BERAT BADAN ANDA!!


ingin mencuba??

pm kami di https://www.facebook.com/messages/125072260866970
"SAYA NAK JUS MS"

atau
wassup/sms 0197568607 "SAYA NAK JUS MS"

Friday, November 18, 2011

Kisah Qisy

hari ni aku bosan so aku nk tulis tentang Qisy.. apa yg special sgt dgn Qisy?? Qisy amat bermakna untuk aku... harta dan amanah dr Allah untuk aku jaga untuk aku didik supaya menjadi hambaNya yg taat dan insan yg berguna untuk agama,bangsa dan negara.. InsyaAllah akan aku cuba...

Siti Nur Qisyriena binti Lokman... itu la nama penuh anak aku... mula2 dulu b4 dia lahir ingat nk bubuh nama Nurul Iman Qisyriena tp parents and ramai ahli family x suka so Hubby aku pun isi mcm nama aku... ada Siti dan Nur... Lahir pada 21/11/2009 jam 1.04pg.... due date sepatutnya 4/01/2010 tp dia dh x sbr nk kuar agaknya tuh yg terawal.. just 32minggu jer duk dlm perut aku...
hm 3 hr lagi dh cukup la umur dia 2 tahun... sekejap jer kan masa berlalu..

Lahir dgn berat 2.35kg sahaja so aku terpaksa cr susu formula tuk tmbh berat bdn.. aku kena usaha lebih jaga dia bab aku dh sain surat mohon pelepasan hospital (maknanya aku bertanggungjawab 100% atas anak kalau jd apa2) pelik bunyi dia kan... hehehe sebenarnya anak aku ni sepatutnya kena duduk wad dari 21/11/2009 hingga lah 4/01/2010.... huhu lama tuh so aku pun amik keputusan keluarkan dia dr wad tuh yg doktor suruh aku sain surat tuh..  sayang anak punya pasal
susu tuk budak pra matang

Ni susu yg Qisy hisap sekarang

yang ni susu tambahan tuk Qisy.. hisap sekali sehari..
Alhamdulillah setiap bulan berat dia bertambah... nurse n staff nurse yg selalu dtg jenguk dia kat umah puas hati dengan perkembangan dia... so dr setiap hr diorg datang dh jd seminggu sekali datang... jemu gak hari2 nk kena layan nurse dtg umah hehehe.. walaupun waktu tuh anak aku tolak untuk menyusu badan tapi aku cuba gak nk bg hak dia tuh... maybe bab benda pertama yg masuk dlm tekak dia ketika lahir adalah susu formula so mmg nk yg tuh jer la.. (ini la akibatnya bila anak duk hospital berlainan dengan emaknya)

penjagaan anak yg x cukup bulan ni mmg agak susah.. yer la segala2nya terlalu lembut... tempurung kepala pun x keras lagi... (takut gak nk pegang mula2) pastu x boleh direct mandi mcm bayi lain... nasib la Ma aku ni banyak pengalaman so Ma aku la yang bagi perhatian pd Qisy... seminggu pertama Ma aku yg mandi kan Qisy bab aku x berani... (org ckp baby x cukup bulan senang kena lelah) tuh yg wat aku x reti nk jaga anak aku ni... kalau nk ikut dh ada pengalaman banyak jg baby dlm pantang tp semuanya yg cukup bulan.. dapat anak sendiri lain lak cr jaganya,...

setiap hari aku suap air madu tuk Qisy... semua ni tuk kuatkan badan dia dan tulang dia.. (sampai sekarang tulang dia still berbunyi) tp doktor ckp xder masalah cuma x boleh berkasar... selain madu aku juga bagi dia minyak zaitun... semua makanan sunnah aku bg pada Qisy untuk memastikan dia sihat.. Alhamdulillah setiap bulan aku bw g check up nurse ckp dia ok.. kat klinik semua nurse panggil dier budak Prem.. (budak pra matang) dr kecik sampai sekarang asal g klinik jer mesti diorg panggil budak Prem.. sabo jer la...
ni la budak prem hehehe

hm apa lagi yerk yg special tentang anak aku ni.. hmm yg ni bukan la nk bangga tapi cuma nk share.. kdg2 aku naik hairan.. dr kecik sampai sekarang mana jer dia pergi  mesti ada ajer yg nk pegang...x kira bangsa n agama... risau gak aku takut org bw lari hehehe.. pesakit2 mak aku yg dtg nk berubat pun kalau nampak jer Qisy mesti nk pegang.. hairan la bab kdg2 ramai lg baby ada kat situ tp why anak aku... (Hubby aku cakap bab PP dier yg montel dan tembam ) hehehe entah la.. Ma ckp maybe berkat Surah Yusuff yang aku selalu bc waktu pregnantkan dia... ( bc Surah Yussuff bab ramai ckp anak aku lelaki.. dok pun ckp lelaki.. surah Maryam baca gak tp x byk mcm surah Yusuff) sekali kuar perempuan hehehe...
waktu kecik mmg nampak mcm baby boy.. now dh ayu sikit

rasanya sampai sini dulu... t aku update lagi kisah anak aku ni (kalau ada masa la) hehehe...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...