JUS MS

JUS MS

JUS MS

Jus MS mengandungi ekstrak pemakanan kesihatan dan sunnah... Antaranya delima,Madu,Kurma,Zaitun,habbatussauda,Kismis dan byk lg...

JUS MS insyaAllah dapat membantu mencegah dan membantu menyembuhkan penyakit kronik seperti* diabetis
* darah tinggi
* stroke
* kanser
* gastrik
* asthma

JUS MS juga berkesan insyaAllah mengeluarkan angin dalam badan dan membantu MENURUNKAN BERAT BADAN ANDA!!


ingin mencuba??

pm kami di https://www.facebook.com/messages/125072260866970
"SAYA NAK JUS MS"

atau
wassup/sms 0197568607 "SAYA NAK JUS MS"

Monday, August 6, 2012

Cerita tentang Iman lagi

Assalamualaikum

hurm dh berapa hr x update blog bb xder idea nk tulis n agak kesibukkan sikit melayan karenah Qisy n Iman... hurm pasal panggilan anak kedua ingat mula2 hari tuh nk panggil Qasy nk bg sama mcm Qisy tp x lekat bb semua dh lekat panggil dia Iman so Iman la nama panggilanya... xper la makna pun ada kan... 
hari ke21 dgn berat 4.6Kg

sebenarnya hari ni nk cerita pasal berat Iman yg naik 1.1Kg dalam masa 11 hari.. bermakna sehari dia tambah berat bdn sebanyak 100g... hurm hari ke10 hr tuh nurse timbang berat dia baru 3.5Kg semalam hari ke21 nurse dtg timbang berat dh naik 4.6Kg.. pergh banyak nyer naik berat dia.. Qisy dulu 1Kg dlm masa sebulan... nampak gaya Iman lg kuat menyusu la dr Qisy....

mmg kuat sgt2 dia menyusu... bayangkan aku kena pump susu 4-5oz tuk dia minum... biasanya budak dlm pantang ni paling kuat pun 2-3oz hisap susu... so makin kencang la aku kena jd pekerja kilang susu... hurm aku kena pump susu tuk bg dia minum bab Iman refuse nk direct feeding so terpaksa la mama dia pump susu isi dalam botol... setakat ni masih kuatkan semangat tuk terus bg susu badan pada dia... kdg2 risau gak bb org ckp bila baby x direct feeding susu akan berkurangan... so aku terpaksa la hari2 minum horlicks, susu+kurma, makanan tambahan tuk pastikan susu aku banyak.. hrp2 boleh la aku bg dia susu badan selama yg boleh... Hubby pun ada pesan kalau boleh sampai 6bulan pun dh kira ok (kalau boleh nk sampai dia 2 thn la) semuanya bergantung pd kuantiti susu... hm hrp2 lepas ni dia nk juga direct feeding so senang sikit kerja aku...

hurm jaga Iman ni x susah sgt bab dia kuat tido... dia hanya akan celik mata 2-3jam sekali tuk menyusu then dia akan tdo balik... cuma malam lepas maghrib dia akan berjaga hingga jam 12-1 pg.. dia x byk ragam cuma mulut dia kena sumbat puting n susu jer la time dia celik mata tuh... mcm mn x naik byk kalau asyik nk mengempeng jer... hehehe... malam bila dia dh tdo mmg aku pun akan lena tdo bb dia akan jaga balik bila org bgn tuk sahur... so jg dia mmg x susah n aku pun cukup rehat... x mcm kakak dia dulu..siang dia tdo malam dia akan bangun.. dekat nk subuh baru tdo balik... lain anak lain perangainya...
pipi makin tembam


setakat ni jer dulu kisah ragam Iman... akan di sambung bila2 ada idea nak menaip lg...

selingan
babah kena ngasuh Iman time mama nk rehat

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...